Merkfundament

Alles begint bij de basis, jouw basis. De kern van jouw bedrijf, jouw why. Door hier goed bij stil te staan en deze helder neer te zetten, zorgt ervoor dat er een goed fundament ontstaat om verder mee te bouwen.

Een fundament dat houvast geeft om jouw bedrijf sterk neer te zetten. Waar vanuit je vervolgens kijkt naar wat je te bieden hebt en hoe je dit gaat doen.

Als je iets doet vanuit eigen kracht en drijfveren dan straal je dat ook uit. Tijdens het traject, waarin we kijken naar de essentie, komen we tot jouw kern en krijg je inzicht in waar jij echt voor staat.

Inzicht

Om het merkfundament stevig neer te zetten, duiken we samen de diepte in. Doordat ik je vragen stel en opdrachten geef, kijken we waar je nou daadwerkelijk echt blij van wordt. Door jou te bespiegelen komen we samen tot de kern. Vanuit deze kern kunnen we vervolgens bouwen.

Ook kijken we naar welke merkpersoonlijkheden hierbij passen, zodat je de elementen hieruit kunt omarmen en uitvergroten om zo optimaal te kunnen schitteren.

Investering merkfundament

  • inzichtsessie (jouw DNA, kernwaarden, de kern van jouw verhaal, doelgroep)
  • verkenningssessie merkarchetypes
  • kernwaarden
  • jouw merkverhaal
  • de kern van jouw verhaal
  • merkstrategie
  • doelgroep
  • moodboard

Investering: €525,- exclusief BTW
(3 x een sessie van 1,5 uur)

Merkpersoonlijkheden

Merkpersoonlijkheden helpen je bij het helder en scherp krijgen van jouw merkidentiteit. Het geeft je kaders en richting. Wie ben jij? Wat vind jij belangrijk en wat zijn je kernwaarden en dan gekoppeld aan 2 à 3 types van de 12 types.

Door te werken met merkpersoonlijkheden trek je de klanten aan die zich tot deze persoonlijkheden voelen aangetrokken. We maken onbewust veelal keuzes op basis van herkenning en wat bij ons past. Merkpersoonlijkheden helpen hierbij en geven je mooie handvatten.

Het mooie aan de merkpersoonlijkheden is, dat je eerst kijkt naar de binnenkant en dan pas naar de buitenkant. Iets wat van binnenuit komt, is puur en echt en straal je ook daadwerkelijk uit. De merkpersoonlijkheden bieden houvast om jezelf consistent te presenteren, op een manier die past bij jouw bedrijf.

“Branding als weerspiegeling van jouw persoonlijkheid”

Elke merkpersoonlijkheid heeft bepaalde eigenschappen en kenmerken. Soms passen alle kenmerken en soms een aantal ook niet. Je kijkt naar wat bij jouw bedrijf past. Deze kenmerken gebruik je en zet je in jouw positionering en kunnen worden uitvergroot in alles wat je doet.

Daarnaast past meestal ook niet één type, maar juist twee of drie. De mix hiervan en hoe jezelf hier aan de hand van laat zien, maakt jou uniek.

De merkpersoonlijkheden met de bijbehorende eigenschappen geven houvast om jezelf consistent te presenteren, middels huisstijl, maar ook in beeld, communicatie en tone of voice.

Nadat we onder zijn gedompeld in de verschillende soorten merkpersoonlijkheden, kan je deze vertalen naar de visuele identiteit. Hierin kijken we naar wat bij jou en dus jouw persoonlijkheden past, qua stijl, kleuren en lettertypes.

Neem contact op

Bureau Simoon
Simone Visser
info@bureausimoon.nl

Bureau Simoon werkt vanuit Vianen
KvK-nummer 76767531
BTW-id NL003115275B60

3 + 9 =

© Copyright 2012 - 2024 | Alle rechten voorbehouden

Website door Buro Kriebels | Fotografie door bijAnne

© Copyright 2012 - 2024 | Alle rechten voorbehouden

Website door Buro Kriebels